טוויטר נוסדה בקליפורניה בשנת 2006 במסגרת פרויקט. זהו שרות העברת הודעות בזמן אמיתי המתאים לשימוש בסוגי מכשירים שונים (מחשב נייח, ניידים וכדומה) וכיום כבר נכתבו עבורו מעל 2000 אפליקציות שפותחו ע"י חברות אחרות המיועדים למשתמשי הטוויטר .טוויטר הוא כמו הודעת SMS לתפוצה המונית היכול לכלול 140 תווים בלבד, כאשר שולחים הודעה היא נשלחת לקבוצת אנשים בבת אחת. ניתן לדמיין את טוויטר כמערכת כריזה , זו כמובן לא תהיה אידיאלית לניהול שיחות אישיות כי כולם מאזינים לכולם.
מספר המשתמשים בטוויטר גדל בשנה האחרונה ב-900% כך שאין ספק שזאת מילת הבאזז החזקה ביותר בתחום האינטרנט השנה .
מספר עובדות יבשות על טוויטר :
1. ממוצע גילאי המשתמשים הינו 31 זאת בהשוואה לפייסבוק בו הממוצע הוא 26 והלינקדאין בו הממוצע הוא גילאי 40)
2. משתמשי טוויטר בעלי נטייה חזקה יותר לקרוא ולכתוב בלוגים 29% ממשתמשי טוויטר כתבו בלוג כאשר האוכלוסיה מחוץ לטוויטר (מבין צרכני האינטרנט) נוטה ל-11%
3. האוכלוסיה בטוויטר היא צעירה יותר וניידת יותר מסך משתמשי האינטרנט וצורכת יותר מידע חדשותי מהאינטרנט.
4. דמוגרפיה של גילאי משתמשי טוויטר :
18-24---19%
25----20%
35----10%
45-54---5%
55-64---4%
65 and older : 2%
לאחר שקראנו על קהל היעד של טוויטר בואו ונבין בקצרה למה זה טוב לנו לעסקים :
מאפשר שמירה על קשר קבוע עם לקוחות / צרכנים על בסיס קבוע ומיידי.
מגע אישי ישיר - יצירת קשר אישי ובלתי אמצעי עם המכותב
עדכון על מוצר/חברה - תוכל לעדכן באופן קבוע ומיידי עדכון שוטף על חייך אך מדוע לא עדכון שוטף על חיי המוצר? התקדמות לגבי חידושים בחברה, הודעות מנכ"ל וכדומה
בטוויטר תוכל לעקוב אחר הילכי רוח ודעות תוכל לבדוק למשל את שם חברתך / מוצר ולקרוא מה מדברים על כך. אפשר לקבל במבט אחד מושג מה אנשים חושבים, תגובות דעות.
לסיכום :
הסתכלו על טוויטר לא ככלי בכדי לדבר, אלא ככלי לקדם את עצמך !
בישראל היקף השימוש בטוויטר עדיין מצומצם. חברת אפקטיבה רואה עצמה ככלי המלמד איך להעביר מסרים עסקיים על פלטפורמת האינטרנט. במסגרת סדנת הלינקדאין נסקרות הרשתות החברתיות הפופולאריות ורלוונטיות ככלי עסקי ונלמד אף על ההטוויטר .
***דמוגרפיה לטוויטר : http://www.pewinternet.org/PPF/r/276/report_display.asp
מספר המשתמשים בטוויטר גדל בשנה האחרונה ב-900% כך שאין ספק שזאת מילת הבאזז החזקה ביותר בתחום האינטרנט השנה .
מספר עובדות יבשות על טוויטר :
1. ממוצע גילאי המשתמשים הינו 31 זאת בהשוואה לפייסבוק בו הממוצע הוא 26 והלינקדאין בו הממוצע הוא גילאי 40)
2. משתמשי טוויטר בעלי נטייה חזקה יותר לקרוא ולכתוב בלוגים 29% ממשתמשי טוויטר כתבו בלוג כאשר האוכלוסיה מחוץ לטוויטר (מבין צרכני האינטרנט) נוטה ל-11%
3. האוכלוסיה בטוויטר היא צעירה יותר וניידת יותר מסך משתמשי האינטרנט וצורכת יותר מידע חדשותי מהאינטרנט.
4. דמוגרפיה של גילאי משתמשי טוויטר :
18-24---19%
25----20%
35----10%
45-54---5%
55-64---4%
65 and older : 2%
לאחר שקראנו על קהל היעד של טוויטר בואו ונבין בקצרה למה זה טוב לנו לעסקים :
מאפשר שמירה על קשר קבוע עם לקוחות / צרכנים על בסיס קבוע ומיידי.
מגע אישי ישיר - יצירת קשר אישי ובלתי אמצעי עם המכותב
עדכון על מוצר/חברה - תוכל לעדכן באופן קבוע ומיידי עדכון שוטף על חייך אך מדוע לא עדכון שוטף על חיי המוצר? התקדמות לגבי חידושים בחברה, הודעות מנכ"ל וכדומה
בטוויטר תוכל לעקוב אחר הילכי רוח ודעות תוכל לבדוק למשל את שם חברתך / מוצר ולקרוא מה מדברים על כך. אפשר לקבל במבט אחד מושג מה אנשים חושבים, תגובות דעות.
לסיכום :
הסתכלו על טוויטר לא ככלי בכדי לדבר, אלא ככלי לקדם את עצמך !
בישראל היקף השימוש בטוויטר עדיין מצומצם. חברת אפקטיבה רואה עצמה ככלי המלמד איך להעביר מסרים עסקיים על פלטפורמת האינטרנט. במסגרת סדנת הלינקדאין נסקרות הרשתות החברתיות הפופולאריות ורלוונטיות ככלי עסקי ונלמד אף על ההטוויטר .
***דמוגרפיה לטוויטר : http://www.pewinternet.org/PPF/r/276/report_display.asp